Hem > Uncategorized > KanotSyd/KanotSthlm på läger i Malmö (25-27 mars)

KanotSyd/KanotSthlm på läger i Malmö (25-27 mars)

För mig började lägret på fredagen med samling då jag träffade Kanotstockholms medlemmar och Conny. Kanotstockhlms kanotister hade redan varit ute och paddlat ett K2 pass. Vi började med att presentera oss för varandra och sedan drog vi igång med sammarbetsövningar där vi bland annat byte diverse styrkeövningar. Jag kände att jag lärde mig en hel del nya saker. Under till exempel uppvärmningen lärde jag mig ett par nya koordinationsövningar och fick även veta hur man skulle använda detta i kanoten.

Jag, John och Adam började lördagen med ett löpass längs strandpromenaden. De flesta andra låg fortfarande och sov när vi kom tillbaka. Men frukosten var i stort sett klar, så vi kunde börja äta nästan direkt. Sist upp var Conny och det visade sig att han hade ett ganska taskigt morgon humör. Innan vi gav oss ut på vårt första gemensamma paddelpass hade vi teoriövningar på land. Detta för att vi skulle ha en så effektiv och kraftfull teknik på k2 passet vi skulle bege oss ut på. Efter paddelpasset begav vi oss till Wega för att äta lunch. Man skulle kunna säga att vi åt dem ur huset. De var inte riktigt bereda på ett gäng hungriga kanotister. Efter att vi smällt maten så gav vi oss ut på ett K4 pass. där endast en av de tre K4:orna fungerade fläckfritt. så ena lödde K4:an förblev på land och försteman i en av malmös K4:or fick kämpa en del med styrningen. När vi kört passet så väntade det Chili con carne som vi hade hämtat på Wega.

På söndagen visade Conny en engång sitt goda morgon humör vid frukosten. Sedan gav vi oss ut på lägrets sista besättningspass. Det var en K4, 3 K2:or och två K1:or ute på vattnet. Så fort vi kom in från passet lastades de båtar som skulle fraktas till antingen Stockholm eller Lödde. Sedan följde ännu en utsökt lunch på WEAG och hemfärd för kanotstockholm och de flesta från kanotsyd.

/ Ola Bronäs

Kategorier:Uncategorized
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

